Hashtag / hasztag / #tag – geneza, zasady hodowli i rozmnażania, t-shirt #Polishboy / #Polishgirl.

Hashtag / hasztag / #tag – geneza, zasady hodowli i rozmnażania, t-shirt #Polishboy / #Polishgirl.

  1. Hashtag / hasztag / #tag – co to?
  2.  Tworzenie hashtagów.
  3.  Kim są #Polishboy i #Polishgirl?

1. Hashtag/hasztag – co to?

Hash = #. Razem ze słowem tworzą hashtag, czyli znacznik-odnośnik powiązany z treściami, które się pod tym słowem kryją. Używane w celu grupowania treści na zadany temat oraz zwiększaniu zasięgu własnych publikacji na różnych platformach komunikacyjnych w sieci. W zasadzie są dobrem publicznym.

_comp 001 (0-00-24-17)

 

Można porównać go też do kotwic, które zarzucamy w różnych portach jednocześnie – na tym też polega zabawa, że tworzymy w ten sposób centrum sieci powiązań posługując się więcej niż dwoma hashtagami. Instagram ogranicza nas co prawda do 30 takich znaczników, jednak pewne badania z 2015 roku pokazują, że optymalne jest użycie 11-15 dobrze dobranych hashtagów.

Dla zwiększenia zasięgu dobrze jest posługiwać się znacznikami, którymi posługuje się wielu użytkowników – to najruchliwsze porty w sieci, niektóre mają miliony współuczestników.
W sieci jest sporo  hashtagowych słowników wraz z podstawowymi instrukacjami stosowania:

http://www.fokus.tv/news/instagram-najpopularniejsze-hashtagi-tagi-ktorymi-wypromujesz-zdjecie/1353

https://sprawnymarketing.pl/hashtagi-instagram/

Są też bazy hashtagów dostępne w gotowej formie do kopiowania, również odpowiednio pogrupowane i podane w postaci do kopiowania:

http://tagsforlikes.com/

 

 

2. Tworzenie hashtagów.

Poprzez stworzenie swojego hashtagu tworzymy jednocześnie kolejny port, w którym pojawia się każdy statek-treść opatrzony tym znacznikiem. Może to być nazwa firmy, marki, imię i nazwisko, nazwa idei… Na upartego może być nawet nic nie znaczącym ciągiem znaków, tylko wtedy utrudni to ich zapamiętanie.

Cała sztuka polega więc na umiejętnym stworzeniu swojego hashtagu oraz na umiejętne jego zastosowanie w towarzystwie innych popularnych hashtagów.
Wciąż nie wykorzystane zasoby tkwią w języku polskim z jego zasobem odmian i ortografii niczym kod komputerowy.
Ocean możliwości.

Hashtagiem jest już sam zlepek słów bezpośrednio związanych z tematem, jak np. #kawaherbatahajs lub #neurohaszcze (działające na Facebooku). Ten ostatni stworzyłem dla zabawy – #4fun można by zahasztagować – jako miejsce o nie określonej przyszłości i przeznaczeniu…

Aż się prosi o zastosowanie hashtagów w celu promowania idei łączących duże grono ludzi.
Takich grup, jak np. Rodzimowiercy (http://rodzimowierca.pl/)
Prosty hashtag #rodzimowiercy_pl mówi wprost „my , Rodzimowiercy i Polacy, społeczność”, umożliwia uczestnikom identyfikowanie się z tą ideą i definicją znacznika, umożliwia im również na rozpowszechnianie w ten sposób idei pokazując społeczeństwo jako żywy organizm w ciągłej zmiennej.
Znacznik taki można w pewien uporządkowany sposób modyfikować zawężając grona uczestników, np.: #rodzimowiercy_pl_mz  (…Mazowsze).

 

_comp 001 (0-00-28-10)

 

Zestawiając hashtagi – jeśli chcemy być wyszukani –  zastanówmy się chwilę w jakiej formie słownej wpadają zapytania do sieci, jakich słów używają ludzie szukając interesujących ich treści. Dosłownie – czy to jest koszulka, koszulki z nadrukiem, kawa, filtry do kawy, kawa ziarnista…? Wtedy zestaw hashtagów dla powyższych wyglądałby moim zdaniem tak: #koszulka #koszulki #nadruki #koszulkiznadrukiem #nadrukinakoszulki #kawa #filtry #kawy #filtrydokawy #ziarnista #kawaziarnista. Do tego dorzucamy wersje angielskojęzyczne, hashtagi odwołujące do dalszej mapy skojarzeń bądź cech publikowanych treści i razem z własnym hashtagiem kluczowym mamy komplet.

Tak, ciężko się zmieścić w piętnastu, czasem ciężko w trzydziestu…
Przyglądając się niektórym poczynaniom łowców followersów (obserwujących) na Instagramie, to i zapewne „no-limits” mogłoby się okazać nie wystarczające… Jeśli akurat nie sprzedajesz dywanów, to tagowanie #zielony #dywan tylko dlatego, że znalazł się w kadrze zdjęcia, jest nie potrzebne!
Przerośnięta hodowla hashtagów spowoduje, że ciężko będzie Wam z czasem się wśród nich połapać.

 

_comp 001 (0-00-37-21)

 

3. Kim są #Polishboy i #Polishgirl?

Choć jestem zwolennikiem użytkowania przede wszystkim języka polskiego – jako narodowego i jako kontra do powszechnej amerykanizacji wszystkiego – to w tym przypadku te hashtagi pozycjonują nas gdzieś tam na arenie międzynarodowej. #Polskichłopak i #Polskadziewczyna też dobrze brzmią, kiedy rozmawiamy o sobie między sobą, ale już sieć jest międzynarodowa i posługuje się w ogromnej mierze językiem angielskim.
Dlatego z tym hashtagiem na koszulce możesz bezpiecznie pokazać się w sieci – prosty, czytelny przekaz z podtekstem patriotycznym.

Kim są #Polishboy i #Polishgirl zobaczymy wyszukując treści po tych znacznikach, ale zobaczymy w każdej chwili trochę inaczej – ciągle dochodzą nowe treści, Matrix szybko się przewija pokazując nam jak różnorodny jest to obszar.

 

_comp 001 (0-00-35-18)

 

Co dodasz od siebie do tej różnorodności?
Cokolwiek to będzie stworzy swoiste anomalie w Matrixie , może nawet świetny lejek sprzedażowy.
Na pewno zapisze się to w historii Internetu, może też w albumie z Twoimi zdjęciami, istnieje też prawdopodobieństwo, że komuś uda się stworzyć w ten sposób odlotowy sposób na biznes.
Wszystko zależy od Ciebie.

Na deser wideo:

LINK DO SKLEPU ON-LINE Z TYMI KOSZULKAMI

 

 

 

Polub / Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *